fredag 1 juni 2012

Lång backe i 4:30 - livet leker!

Först skadestatus: Fin i foten men seg i senan. Då var det avklarat.

Idag var det en härlig löparupplevelse på lunchjoggen. Vi hade lång backe på schemat. Fick tips om en lång backe vid jobbet som vi inte hittat tidigare. Den var perfekt. I 4:30 tempot som jag snittade på min klocka på de intervaller vi körde tog det 2.15-2.30 att köra ifrån starten till toppen. Helt ok lång backe alltså. Vi skippade styrkeövningarna vi hade planerat eftersom det regnade. Fick in 4 avbokningar på morgonen. Ändå var vi 5 st som var helt inställda på att springa backe. Idag hade vi värvat en fd fotbollsspelare som gjorde ett första test efter en skada. Han var fin draghjälp i backarna idag så vi drog faktiskt en extra runda när de övriga joggade till duschen. Låg i lågt 4 tempo under vissa delar idag vilket jag inte gjort på mycket lång tid. Nu blir det alternativpass i simhallen i morgon sedan gör jag ett försök mot ett lätt "lång" pass runt 11 km på söndag om senan känns bättre.

Med tanke på vädret så blir det väl att hänga vid datorn och tv:n i morgon. STOCKHOLM MARATHON!

2 kommentarer:

  1. Japp! TV4 sänder :-).

    Kul att ni kunde trycka på lite idag. Det verkar som att det släpper snart!

    SvaraRadera
  2. Yes, nu släpper det. Men det kommer attt dröja innan jag kör 50-60km per vecka igen. Skynda långsam och ha roligt på vägen. Cykel snart!

    SvaraRadera