söndag 15 januari 2012

SkidLÖPNING idag - skönt att komma ut

Fick idag ihop 14km skidlöpning. Jo, äldre tiders diagonalåkning liknar tekniskt väldigt mycket den löpteknik som jag försöker nöta in. Tyngdpunkten i skidåkning ligger kanske längre fram än vid löpning men skillnaden är nog inte så stor. Ser fram emot att experimentera med att koppla min relativt goda diagonalteknik till löpningen. Hittade något där den senaste löprundan för två veckor sedan när jag sprang min senaste runda. Fick ett flyt som kroppen kände igen. Kom idag på att det kommer ifrån min diagonalskidåkning.
 Det gick fort också de där 4 kilometrarna jag fick ihop dagen efter nyårsdagen. Det intressanta var att det inte var speciellt jobbigt. Därför ser jag nu verkligen fram emot att börja springa. Dock ska jag inte börja förrän foten är helt bra. Nu när jag ändå alternativat så länge kör jag vila hela vägen.

I morgon blir det naprapat igen. Hälsenan är bra nu vad jag kan kännam när jag nyper i den ovanför hälen. Under högerfoten gör dock fortfarande ont. Speciellt när jag vrider foten och står på höger utsida av foten. Börjar bli fundersam på om det är en fraktur av något slag eller om något ligger snett. Steg ett blir därför en undersökning i morgon. Sen får vi se vad det kan ge.

Var faktiskt iväg två gånger till den 800m långa konstsnöslinga som finns i närheten. Kollade in spåren med fru (Tjejvasan) och barn på förmiddagen. Dottern fick skavsår så hon fick avbryta efter 1,8km. Men vilken teknik hon har! Hemligheten bakom den är stor mängd spontan och frivillig! skidåkning på skolrasterna förra vintern. Vilken dröm för en idrottspappa! Nu får hon hänga med nästa helg också. Med andra pjäxor då såklart.

2 kommentarer:

  1. Bra att du håller på att vila. Det är ingen idee att pressa. Är inte hälsenan bra så är den inte.

    SvaraRadera
  2. Positivt besked idag. Hälsenan är läkt. Det är mjukdelar i foten som är belastade. Orsaken enligt naprapaten är spänningar i knäveck och höft. Fick behandling och order om att börja med yoga! Verkar vara stel som en pinne vilket orsakar alla mina problem. Well, det är bara att springa i allafall, när jag känner att det är dags.

    SvaraRadera