måndag 28 februari 2011

Sjukhelg

Inställd slalom lördag - söndag. Det blev 77 mil i bil på Söndagen istället och "ebolahostan" som den kallas på andra löparbloggar höll i sig. Upplevde ett nytt fenomen på söndag då jag nös och hostade i samma sekvens. Då värkte det i bröstet. Men idag är visselljud och värk i bröstet borta så hoppet om att komma i form till Vasaloppet finns där.

Ja, Vasaloppssatsningen är ju inget huvudmål men när jag ändå är 1) anmäld (sedan april 2010), 2) slipat skidorna (behövdes), 3) åkt skidor 12 mil (planen var 10-20 mil), 4) bor hos kompis i Mora, 5) bokat flourglidvallning av Wasa Svan på lördag 6) sprungit 54 mil sedan 1:a november, så är det idé att masa sig upp till Masarna i Mora och staka sig igenom eländet. Suck, lät det där bra eller?

Klipper in en bild ifrån Öppet spår för några år sedan. Medger att jag inte ser fräsh ut och detta är bara i Evertsberg.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken start du fick på din blogg. Som tur är så kommer du att bli bättre med tiden. Ska bli kul och se hur du förbättrar dig :-), för det kommer du att göra!

    Jag känner igen den där hostan du beskrev i ett inlägg nedan. Jag hade något liknande och fick vila 1 vecka. Rev ordentligt i lungorna när jag hostade.

    Hoppas du kommer till start i Vasaloppet. Lycka till!!

    MVH

    SvaraRadera
  2. Testar att kommentera min egen blogg. Har inte lyckats med det än. Får se om det fungerar nu.

    SvaraRadera