onsdag 23 februari 2011

Luftrören

Vilken start på löparbloggen. På onsdag förmiddag känner jag av tisdagens tempopass i -16 grader. Brukar inte ha några problem med kylan även om -18 är min gräns. Luftrören krånglar men inte mer än att jag ändå beslutar mig för att ta rundan 8 km lätt distans som planerat. Vilket i efterhand inte var en bra idé. Går bra i början men sedan i slutet av passet blir det tungt. När jag kommer hem blir det några mindre kvällsbestyr men soffan restan av kvällen.

Nu blir det inga intervaller ikväll som planerat. Ska försöka åka längdskidor i morgon i alla fall. Vasaloppet är ju nästa helg.

Ser luckan i veckomängden bara för 3 veckor sedan. Då var uppehållet 4 dagar. Men jag tröstar mig med att grunden är bra men får nog sänka den mentala ambitionsnivån på årets Vasalopp. Det är ju ändå löpningen som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar