söndag 26 maj 2013

Nedvarvning efter Varvet

Det här var längesedan. Har ökat på med två andra stora intressen förutom träningen/löpningen. Då får skrivandet här ligga nere. Uppdaterad dock på jogg.se löpande.

Nu veckan efter Varvet (Som var varmt och bara genomlöpning efter att jag försökte tävla i 5-6km) har jag fokuserat på att ha en vilovecka ifrån löpningen, med bara två pass och istället öka på med den alternativa träningen, cykling och simning samt styrketräning. Fortsätter i samma still ett tag till med att introducera det alternativa och dra ner på löpintensiteten, eftersom jag alltid den här tiden på året är rätt sliten. Börjar om 3 veckor med den mer fokuserade satsningen på Stockholm Halvmarathon i september. Det blir ett 16 veckor långt program med 3 (4) löppass kompletterat med lågintensiv cykling och simning samt styrketräning. Grundträning, fartträning och specialträning.

Funderar på om jag ska köra Vansbro och klämma in ett Lidingölopp 30km för att få lite krydda i programmet. I så fall kör jag Lidingö i joggtempo bara för att genomföra. Kör ju Vasaloppet i vinter så en klassiker kan vara en rolig utmaning. Beslut inom kort.

2 kommentarer:

  1. Kör klassiken. Du kanske hinner med Vansbro redan i sommar :-)!

    SvaraRadera
  2. Tog beslutet igår efter att semesterplaneringen blev klar. Hinnner inte med Vansbro i år. Avslutar med det nästa år istället. Anmäler mig till Lidingö 30km idag.

    SvaraRadera